Att vara 20

Nu är jag exakt där man ska vara när man är 20 år.
Precis hemkommen efter en längre Spanienvistelse,
inte den blekast om vad jag vill jobba med,
kontrakt på en alldeles egen lägenhet,
festar mer än vad som egentligen är bra,
halvdåligt extrajobb med osäker inkomst
och inte en chans att planera sitt privatliv från vecka till vecka.

Och vet ni vad?
Jag trivs som fisken i vattnet.

Dock är jag lite irriterad angående jobbfronten nästa vecka.
Som det ser ut hittills kommer jag bara jobba ungefär 2,5 pass...
Jag har i stort sett blivit lovad ungefär 80 % arbete per vecka,
och det vill jag faktiskt ha!
Funderar på att prata in mig lite hos Lennart
(ni ve den tuffa 65-åringen som snart ska gå i pension, som kör HD och som jagar rånare med skruvmejslar)
så kanske jag kan förvandla mitt halva pass till ett helt.

Låter det motsägelsefullt med det jag nyss sa om att jag trivs med min osäkra vadag?
Grejen med osäkra vardagar är att man har rätt att klaga på att den är osäker.
Och klaga kan jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0