Listor

Jag tror att jag har någon lätt form av OCD.
Vi pratar om listor denna gång.
(Vem vet, finns säkert fler riskmoment jag håller på med)
Jag är ett stort fan av listor.
Det är budgetar, matlistor, övrigai-nköpslistor,
att-göralistor, bibliotekslistor, att-ringalistor...
You name it.

Jag har helt enkelt listor för allt.
Ofta följer jag dem inte så slaviskt som man kan tro,
men de ska alltid finnas där.
Går jag och handlar har jag alltid en i fickan
(eller så går jag och rabblar mjölk-majs-äpplen-bröd som ett jäkla mantra)
men ofta tittar jag inte på den förän jag är på väg mot kassan.
För att dubbelkolla så allt är med ungefär.
För att testa mitt minne, utmana mig själv.
Det är samma sak med budgetarna.
De finns och sen inser jag efteråt att det kanske inte gick så bra.

Senaste listan på listan (hö-hö) är min budget för New York.
Jag kan säga redan nu att den inte kommer hålla.

Jag vill nog egentligen vara duktig och följa listorna slaviskt,
men jag är helt enkelt för slarvig.
Och det trivs jag med.

Men listorna finns alltid där ändå.


Kommentarer
Postat av: Frankie

Skönt att man inte är ensam om att ha listsyndromet. ;P

2008-10-17 @ 00:35:45
URL: http://frankiepresented.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0