Göteborgs Energi AB?

Att en så pass stor institution som Göteborgs Energi AB
inte kan hålla koll på sina papper känns lite oroväckande.

De har på fullaste allvar, skickat mitt elnätsavtal (plus en påminnelse) till den adressen som jag skall flytta till.
Den adress jag flyttar till den förste november.
Detta skrev jag klart och tydligt på pappret och skrev dessutom adressen som jag bor på nu,
vilken de skulle ha skickat avtalet till.

Detta betyder i sin tur att jag måste vänta ytterligare några dagar innan jag får kontraktet,
vilket betyder att det inte är säkert att det elbolaget jag har valt får min ansökan i tid.
Det leder i så fall till att jag måste ha Plus Energi (som är det elbolaget som samarbetar med Göteborgs Energi)
i en månad innan bytet går igenom.

En massa extraarbete för mig för att någon jöns inte kan sköta sitt arbete.
Fy för sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0