Klara, färdiga, gå

Att börja med något,
hitta något annat att göra
och sen inse att en tredje sak är så mycket intressantare
är lite utav mitt livs signatur.

Jag undrar om jag någonsin kommer bli klar med alla projekt som jag tar för mig.
Om jag kommer kunna gå in i min lägenhet, eller läsa en av mina texter, och känna att
nu, nu är allt klart. Nu är det som det skall vara.
Känner jag mig själv rätt kommer ha hunnit svänga in på en ny väg innan dess,
kommit på något nytt att göra, ha tagit ett steg i en annan riktning,
hoppat på ett annat tåg.
Stockholm ska ju vara fint, Zaragoza med.
Men just nu har jag så mycket att göra i Göteborg, så riktigt än tröttnar jag nog inte.

Men jag undrar om man någonsin blir riktigt klar?

Hey remember that time when I would only read Shakespeare
Hey remember that other time when I would only read the backs of cereal boxes
Hey remember that time I tried to save a pigeon with a broken wing
A street cat got him by morning and I had to bury pieces of his body in my building's playground
I thought I was going to be sick, I thought I was going to be sick

....

Hey remember that time when you od'ed
Hey remember that other time when you od'ed for the second time
Well in the waiting room while waiting for news of you I hallucinated I could read your mind
And I was on a lot of shit too but what I saw, man, I tell you it was freaky, freaky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0