25

Åh jag önskar du finns kvar när solen stiger,
när natten blivit dag.

Jag vill riva ut alla mina böcker från sina prydliga rader,
jag vill kasta mig i sängen och aldrig mera sticka upp huvudet,
jag behöver gråta, skrika.
Tänk att få ta alla tallrikar och, en och en, kasta dem i väggen
utan att bry sig om skärsåren på väggen eller på mina fingrar.

Jag vill göra allt man inte ska, bara för att känna mig lite mer vid liv.

I stället måste jag baka begravningskaka,
fylla i papper till kronofogden och CSN,
städa mitt rum, göra någonting åt de tio centimetrarna vatten som täcker mitt badrumsgolv.
Hur rensar man ett avlopp och om man låter vatten ligga kvar för länge kan det droppa in hos grannen då?

I dag skulle jag behöva vara femton år,
eller så skulle jag behöva ett telefonsamtal och att jag orkade lyfta på luren.
Svara.

I stället måste jag samla ihop mig själv och leka vuxen.
Kanske skall jag kasta i väg en kudde iaf?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0