Pluggsjukan

Jag har drabbats av den ökända pluggsjukan.
Otaliga genier innan mig har blivit smittade,
titta bara på Herr Lagercrantz.

Och nu är det alltså ytterligare än gång min tur att komma på bortförklaring efter bortförklaring.
Senaste i ledet av dessa pinsamma hitta-på-sysselsättningar var att rensa ur mina tidskriftssamlare.
Nu är det ett berg av kläder i min fåtölj som ropar på mig.
Det är ingen som vet vilken nästa fälla är,
kanske är det så att frysen behövs frostas av? Eller kan det vara så att jag bara MÅSTE ta ett bad?

Frågan är bara hur lång tid det tar innan man har ridit ut den värsta sjukdomsvågen?
En dag, två, en vecka?
Det är ingen som riktigt vet. Det verkar nästan som om de är en kronisk sjukdom.
När den väl har satt klorna i en är det omöjligt att smita undan.
Inför varje tentan upprepas samma sjukdomsmönster.

Hur mycket man än bestämmer sig för att plugga den och den dagen så kommer det alltid upp något viktigare.
Det är så lätt att bara dra några snabba streck
över den planerade pluggtiden i kalendern och vips har man plats för en massa annat trevligt.
Det är så lätt att glömma av att man faktiskt har en tenta man borde plugga till och istället lova bort sig till höger och vänster.
Och har man lovat så har man...

Någon som vet var man får tag i botemedlet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0