Hemliga mötet

Min pappa är på ett hemligt möte,
jag är inte alls nyfiken.
Samtidigt som han och hans sambo är på hemligt möte så passar jag min lillebror.
Han sover, som han jämt gör när jag passar honom.
Antingen är jag en väldigt uttröttande barnvakt eller så sover helt enkelt ettåringar en del.
Ska kanske gå och peta på honom snart så vi kan leka lite till innan föräldrarna kommer hem.
Koka kaffe, steka pannkakor och rulla bollar.
Mycket roligt tidsfördriv.

(Haha, slog mig just att om sambo hade varit ett spanskt ord
och man hade sagt det om en tjej så hade det blivit samba och det är ju lite kul).

Jag känner mig rätt slut som människa.
Jobb/skola varje dag i fyra veckor tar ut sin rätt.
Men på tisdag, då jäklar ska jag sova och allt annat man gör när man är ledig.
Förresten, vad gör man när man är ledig och alla andra jobbar/pluggar?

För er som undrar hur det går med Spanien så går det bara framåt.
Försäkringen är fixad, skolan och flygen bokade
och paniken över att bara få ha med sig tjugofem kilo är på plats.
Däremot har vi ingenstans at bo och mitt pass går strax ut.
Det gäller att prioritera vilka åtaganden man skall ta tag i först.

Jag försöker att inte tänka på faktumet att jag åker i från alla i fem månader,
utan jag inbillar mig att jag åker till alla istället.
Dessutom är Sofia en väldigt bra tröstare, så jag tror nog att det skall gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0