Bokrea och planer

Jag skriver som vanligt i all hast,
skall med en buss om tjugo minuter.
Dagen skall spenderas med min far och min lillebror,
bäst att passa på så mycket som möjligt innan jag åker.

Dessutom har jag tänkte att hinna med ett besök hos morfar
(måste minnas att köpa ljus)
och en simtur med Sofia.
Simturer som i takt med att vi närmar oss avresa
mer och mer slutar med att vi sitter i den varma poolen och pratar, panikslaget och skrattande.

Passet är hämtat, nytt sjukförsäkringskort är beställt och en ny skolväska är införskaffad.
Nervöst, nervöst.

Besökte bokrean i går också, hoppas på att hinna med en till visit innan den är över.
Släpade hem en svensk synonymordbok, en fransk ordbok (modell gigantisk) och en bok som heter Såld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0