Ledig måndag

Ledighet.
Vad gör man egentligen?

Efter att i hur lång tid som helst ha jobbat sex till sju dagar varje vecka,
känner jag att kroppen har ställt om sig till något slags katastrofläge.
Jag är inte hungrig, jag har inga planer och engentligen inte heller några konkreta tankar.
Orkar inte ens oroa mig inför framtida besked.

När man jobbar finns det alltid någon form av stress av typen:
"jag måste gå upp i tid så jag hinner göra något innan jag skall till jobbet"
men nu har jag hela dagen på mig.

Jag borde kanske julstäda, klicka hem lite julklappar,
leta upp kurslitteratur och baka bröd.
Men mest känner jag nog för att sitta av lite tid här,
sen fundera ut om jag skall träffa Michaela idag eller inte.

Förresten, har jag nämnt att jag har blivit schemaansvarig?
Seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0