Konsumera mera

Näsan rinner - fortfarande
och mina lungor försöker pressa sig ut genom min mun - fortfarande.

Jag har kommit på att när jag är förkyld konsumerar jag mer än vanligt,
mycket mer.
Det behövs nässpray, halstabletter x 10000, näsdukar, ipren,
choklad, böcker, gärna någon film och lite till choklad för att jag skall bli riktigt frisk.
När man väl är på apoteket inser man snabbt att det är en massa annat som behövs:
flourtabletter, munskölj, ansiktsrengöring, ansiktsvatten, ansiktskräm och annat som råkar ligga i vägen.
Köp tre förkyld-produkter och få en bok på köpet!

Det är någon smart liten affärsnisse som har fattat detta.
Antagligen någon som arbetar inom apoteksbranschen.
Därför ser man till att hitta en förkyld människa och placera henne bland en drös ickeförkylda.
Willys, dagis eller varför inte i bankomatkön?
Nästa steg är att allting ska ta så lång tid som möjligt,
så att fröken förkyld kan snora, hosta och nysa så mycket som det bara går.
Inom loppet av några minuter är ett tiotal personer bärare av viruset
och vips behöver hela Göteborg köpa näsdukar, choklad och halstabletter.
Konsumtionen ökar avsevärt.

Dock verkar det inte som om någon har tänkt på att butikspersonalen kan bli sjuk?
Litet bakslag det där.

Ja, jag är lite bitter för att alla människor är sjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0