Konsten att fokusera fel

Alanis Morissette spelar sin ljuvliga musik för mig
samtidigt som jag försöker lära mig lite fransk grammatik.
I själva verket är det lite för mycket "Eight easy steps"
och Jonathan Safran Foers "Extremt högt och otroligt nära"
för att jag skall kunna fokusera på franskans fyra olika temaformer.
Livet ser ganska annorlunda ut när man har tagit studenten.

I dag har jag redan hunnit med att simma tusen meter och
pratat bort några timmar tillsammans med Michaela och ett halvt paket Ballerinakex.
Det är slutältat för en stund och livet ter sig lite lättare.
Michaela åkte precis härifrån för att ha U-landskunskap.
Jag skall snart gå ut i köpet och laga broccoli- & fetaostpaj.
Livet ser ganska annorlunda ut när man har tagit studenten.

Senare i kväll, klockan sex om jag inte missminner mig, skall jag på föreläsning.
Två föreläsningar i grammatik på raken,
känns bäst att vara väl förberedd, annars kommer jag vara rätt lost.
Livet ser ganska annorlunda ut när man har tagit studenten.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0