Jönköping

Någon har sovit i min säng,
utan att fråga eller ens byta sängkläder.
Hade jag inte själv märkt det hade de inte ens tänkt säga det.
Jag kanske är kinkig, men om ni nu tvunget inte kan sova
i eran egen säng kan ni väl i alla fall fråga och byta sängkläder?
Nu vet jag varför det var så dödsviktigt att jag bäddade min säng innan jag åkte.

Hemma efter en helg i Jönköping nu,
det var riktigt trevligt.
En massa god mat och nu har jag prövat på fenomenet islandshästridning.
Känner mig lite öm i kroppen, men annars är det bra.
Att tölta var underbart och galoppen skall vi inte prata om.
Jag har saknat att rida på små hästar och islandshästar var absolut något speciellt.

Igår var nästan hela Andreas släkt hemma hos hans sysslingar,
där vi bodde.
Det bjöds på lök-, svamp- och gulaschsoppa.
Riktigt mumsigt, även om jag av uppenbara skäll bara åt de två förstnämnda.
Igår kväll gick Andras sysslingar ut, men vi kände att våra stora godispåsar och tvn var mer lockande.
Vi såg "Little miss sunshine" och den var väl rätt söt, men inget speciellt.

Känns inte så kul att komma hem när första tanken är
"hoppas att jag är ensam hemma".

Det är inte så långt till april,
right?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0