Jag vill vara fri som en fågel

Väckarklockan ringde 4.55 i morse.
Jag behövde hoppa in på jobbet och blev alltså tvungen att gå upp på denna okristliga tid.
Funderar starkt på att gå och lägga mig någon timma för att klara av dagen.
Det kommer antagligen inte bli så eftersom jag har lite annat jag vill göra.

På något sätt känns det bra att leva så som jag gör nu.
Ha några fasta punkter som måste skötas, men inte så mycket att jag går under.
Jag kan planera dag för dag och behöver inte alls ha några långsiktiga planer.
Det är ovant, men skönt.
Jag planerar att vänja mig vid denna känsla och fortsätta mitt liv så här.
Nu tänker alla som känner mig att: "Men Therese, du ska ju till Spanien till våren!"
Och visst skall jag det, om allt går som det är tänkt.
Faktum är att det är denna lilla tripp som gör att allting annat förblir oplanerat.
Jag kan inte planera in vad jag ska plugga, var jag ska jobba eller var jag ska bo.
Rättare sagt:
Jag slipper planera vad jag ska plugga, var jag ska jobba eller var jag ska bo.

Dessutom är Spanientanken det mest ostrukturerade du kan tänka dig.
Jag vet inte när jag åker, hur jag åker, vart jag åker (antagligen Valencia, men man vet aldrig),
om jag skall jobba eller plugga och jag vet absolut inte hur jag ska bo.
Är det inte skönt att vara fri?
Det enda med hela resan som jag faktiskt vet är vilka som i dagsläget funderar på att följa med
och att jag skall lära mig en massa spanska.

Igår var det den nionde september, vilket betyde att jag och Andreas har varit tillsammans i åtta månader.
Jag förstår inte, men det är väl så det ska vara.
Tiden har bara sprungit iväg.
Det känns på fukkaste allvar som om det har gått tre månader sen vi träffades den där kvällen.
Vi träffades i hallen på festen, till en vän, till en vän, till en vän.
Jag har aldrig mått så bra med någon som med dig och jag hoppas att du vet det.
Kärlek.

(P.S. Jag älskar dig. D.S.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0