I dag är ingen vanlig dag...

Envisare förkylning får man leta efter.
Länge.

I dag är hur som helst en väldigt speciell dag,
det är något stort på gång.
Jag känner att jag har en bra ursäkt att göra det jag ska göra
och att ingen har rätt att lägga in ett veto mot det.
Det är dags!
I dag skall jag springa ut och in i en massa affärer för att hitta dem.
Drömskorna!

Varje gång som jag försöker meddela min omgivning
att jag skall inhandla ett par nya skor tar det tvärstopp.
Det läggs fram diverse olika argument till varför jag inte skall köpa några.
Ofta går dessa argument ut på att ja redan har tillräckligt.
Men, jag har hittat ett kryphål!
Jag har inga vanliga höstskor,
modell gympasko.
Så nu mitt herrskap blir det köpa av!

Kanske, kanske så blir det en bok också?
Men först skall det skrivas en uppsats,
på franska.

Bonne chanse mademoiselle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0