Spunkattack

Andreas ligger just i denna sekund på en säng
i en operationssal på Sahlgrenskas universitetssjukhus.
I en sal på lassarettet där de vita sängar står..
(Var det bara jag som sjöng den tragiska och l
ite smått smygreligösa sången som liten?)

Hur som helst, hans mandlar skall tas bort och
enligt säkra källor kommer han inte må så bra de närmsta tio dagarna.
Det blir till att ladda upp med en massa olika smaker glass,
frågan är bara hur nyttig hans operation blir för mig?
Jag menar, han får ju inte äta anant än soppor, glass och milkshakes.
Men jag som faktiskt både får och kommer äta annat,
hur bra kommer allt sympati-glassätande bli för mig?

Nu sitte rjag i hans rum och kastar ständigt en blick över axeln.
Nej, denna gång är det itne för att jag är orolig för rånare,
utan för Spunken, Andreas katt.
Han är nämligen helt skogstokig och har tillbringat hela morgonen
med att attackera mina ben helt oprovocerat.
Hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0