Oskyldigt anklagad

I natt sov jag själv för första gången sen i torsdags,
inget magont eller illamående.
Jag tror att det är bra att köra slut på energin genom arbete eller liknande för att sedan stupa i säng.
På så sätt har man ingen ork till att ligga och fundera.
När jag somnade i min spanskabok förstod jag att det var högt vatten.

Efter att jag och Sofia hade simmat i morse åkte jag till affären och handlade.
När jag skulle ta bussen hem insåg jag att det var femton minuter kvar tills den skulle gå.
Jag tänkte därför utnyttja tiden maximalt och köpte en macka på caféet bredvid hållplatsen.
Dock var detta inte vilken macka som helst,
utan en utsökt laxmacka med romröra och ägg.
Mums tyckte jag.
Mackan blev snabbt uppäten och jag hann i god tid till bussen.
Djupt försjunken i min metro lägger jag så småningom märke till en skum lukt..
Jag tittade mig omkring för att lokalisera lukten.
Då insåg jag:
Hella bussen stank fisk.
Woppsie daysie tänkte jag och tittade oskyldigt ut genom fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0