Ordning är för idioter, genier behärskar även kaos

I går var mitt rum städat,
i dag kan jag utan större svårigheter välja att sätta mig ner
varsomhelst i rummet och ändå sitta på något mjukt.
Vilket jag faktiskt gör i denna sekund.
Med datorn i knät, en kudde under rumpan, duntäcket över mina axlar
och franskaböcker som hånande ligger uppslagna mitt på golvet.
Om två och en halv timma skall jag på föreläsning,
grammatik. Det b lir nog intressant, det är inte det.
Saken är den att jag egentligen hade behövt tiden till att plugga
det vi redan skall kunna och inte lära en massa nytt inför tentan.
Som för övrigt är om redan en vecka.
Men trots allt är jag glad,
det är franska jag vill läsa och det är franska jag läser!

Har en plan inför våren också.
En väldigt bra plan, men den får vi ta senare.
Allt jag har tid att avslöja är att jag har sökt in till Spanska Grundkurs 1.
Skall försöka slita mig från alla kurskataloger, språkskolor och flygsidor
och återgå till le francais maintenent.
Oj, var det jag som sa det där? :P
Ett kapitel till borde jag kunna plöja igenom innan det är dags för att byta om, väl?
Simmat har jag fått gjort också, bara så ni vet att jag inte sitter sysslolös tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0