Je n'aime pas les mots francais

Just i denna sekund fick jag en smärtsam uppenbarelse.
Den sjuttonde oktober har jag min första tenta!

Hjälp.
Mig.
Nu.
Hjälp, kort sagt.

Grammatiken är inget problem, eftersom Grammatiknörd är mitt andranamn.
Men alla dessa glosor, les mots francais, är inte roliga.
För att göra en lång historia kort så är det alla glosor till sju kapitel i textboken
PLUS fjorton sidor i det lilla käcka vokabulärhäftet.
Det blir en himlens massa ord.
Som sagt, hjälp.
Om jag inte ser till att lära mig ungefär hundra om dagen är jag nog rätt körd.

Sjuttio procent rätt för G och nittio procent för VG,
någon som är på?

(I dag fick jag mitt nya kort till mobilen,
med samma nummer som innan.
Kruxet är bara att jag inte har någon annans nummer,
så det hade varit himla gulligt om ni kunde skicka
ett sms till mig så jag inte känner mig så isolerad.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0