Att bli ruinerad på ett miljöriktigt vis

Västtrafik skall höja sina priser,
igen.
Lagom till efter-jul-pankheten slår de till,
igen.

Det är konstigt hur de varje år kan tycka atr de behöver höja priserna.
När jag först började köpa fritidskortet kostade det 400 kronor.
För 150 dagar.
Vi var upprörda och protesterade högt när det höjdes till 410 kronor.
I januari skall det kosta 550 kronor.
För 100 dagar.

Av detta kan man dra två slutsatser:
Antingen är jag brutalt gammal
eller
så sker en onormalt snabb prishöjning.
Jag tror på det sista.

Vi överlevde Ullared i går,
dock har jag aldrig varit med om att det har varit så otroligt mycket folk där.
Har folk inget hem?
Öhm, jaa.

Jag fick köpt en hel del julklappar
(farmor, Folke, mormor, morfar, Niklas, Oliver, Liam, Elisabeth, pappa, Maria).
Som sagt, en hel del.
Bara sju personer kvar nu då,
score.

Dessutom fick jag köpt lite småtjafs till mig,
alltid lika trevligt.


Kommentarer
Postat av: Michaela.

Västrafik är asswipes.
JÄVLA FASCIST är allt jag har att säga.

2007-10-30 @ 19:58:46
Postat av: Annika från Västtrafik

Hej hej!

Som en del av vår Förbättringskampanj försöker vi hålla koll på vad våra resenärer tycker om Västtrafik i helhet. Vid en sökning på google.se fann jag ditt blogginlägg och tänkte svara på det du skrivit.

Jag har undersökt kostnadshistoriken för Fritidsladdningen som du nämner, och vad jag kan finna så kostade den 400 kr fram till
31 oktober 1992. Kan det stämma med vad du minns? Som du nog förstår har den svenska kronans värde förändrats sedan dess, vilket har gjort att vi har varit tvungna att höja priserna för våra olika laddningar.

Vad det gäller påståendet om att vi är fascister kan jag enbart bestämt neka. Västtrafik är ett företag helt utan ideologiska åsikter.

Mvh,
Annika

2007-10-30 @ 23:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0