Vandra i glömska

Jag glömde min lillebrors mammas födelsedag,
det är inte okej.
Jag förväntar mig en utskällning inom snar framtid.
När jag upptäckte mitt misstag (bättre sent än aldrig, right?) försökte jag släta över det hela med att skicka ett "förlåt och grattis i efterskott"- sms.
Inget svar.
Det är något konstigt med hennes födelsedag,
varje år tror jag att det är den 26e, men likförbaskat är det alltid den 23e.
Således tycks inte teorin om att upprepande skulle leda till sanning gälla,
alltså ljög jag lite i mitt filosofiarbete.
Men betygen är satta och min lärare inledde första lektionen med att säga att han inte har levt en enda dag i sitt liv utan att ljuga.
Ingen skada skedd med andra ord.

Jag röstar fortfarande för en ändring av Marias födelsedag,
hade varit så mycket lättare.
Sen kan man fundera på vad resten av hennes familj tycker om att de behöver vänja sig vid ett nytt födelsedagsdatum.
Man kan fundera, men man gör det inte.

Idag har fö. varit en galen dag. Matinköp och tårtbak är rätt beskrivande.
Första gången jag sitter ner på hela dagen nu.
Och sängen kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0