Svacka.

Japp, en sådan har jag just nu.
(Och här lämnar jag lite utrymme för:
"Åh nej, skall hon nu börja beklaga sig för hur dåligt hon mår,
hur jobbigt allt är och hur synd det är om henne"
- tankar)

UTRYMME

Dock hade ni fel, för jag är inte sån.
(I alla fall inte på sommaren.)
Nej, svackan handlar istället om böcker och skrivande.
Jag fastnade i en dålig bok och tappade lusten.
I brist på läslust tapar jag skrivarinspiration.
I brist på skrivarinspiration tappar jag lust att få mer inspiration genom att läsa.
Och voilà en klassisk ond cirkel.

Så nu ger ni mig en massa bra litteraturtips så att jag kan ta mig ur detta.

Kommentarer
Postat av: små lätta moln

John Irving är och förblir en stor förebild! Helt underbara böcker. Annars finns det ju så mycket bra, men det är svårt att rekommendera något om man inte vet vad du har för smak(?). Ett förslag är ju också annars Kate Atkinson med tex "i museets dolda vrår", om du inte läst den redan. Hon har gjort fler bra böcker också.

2007-07-09 @ 00:52:49
URL: http://smalattamoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0