Kunden har alltid rätt..

.. eller?
Nej.

Det är allt jag har att säga efter dagens arbetspass.
Kassasystemet gick sönder, vilket ledde till att jag fick stänga butiken (och pumparna) och ringa supporten.
Alla människor trodde, trots min gigantiska lapp på dörren, att jag hade låst för att jag tyckte det var lite skojigt.
Vilket resulterade i att halva Surte stod och bankade på dörren medan den andra halvan försökte tanka på pumparna som man betalar i kassan.
Varje gång någon försöker tanka piper det inne i butiken för att jag skall godkänna det.
Detta gäller även när pumparna är avstängda.
Jag stod alltså i konstant pipande och bankande och försökte kommunicera med servicekillen.
Succé.
Go och glad var inte det lättaste sen.

Sista kunden för dagen kom in och vill köpa franska.
Det var allt han sa. Tog en bra stund innan jag förstod att han menade brödet källarfranska.
Som vi inte har. Vad gör gubben då?
Jo, han tvingar mig att ringa till Statoil hjälbo för att höra om de har källarfranska.
Killen i andra änden konstaterade skrattande att det har de inte.
Han måste ha trott att jag var en jubelidiot.
Gubben som ville ha brödet stod en stund och svor på mig och gick sedan mumlande ut ur affären.
Det jag kunde urskillja var:
"Borde det inte finnas någon lag som säger att alla närbutiker och mackar skall ha ett lager med franska."
Detta mumlades alltså helt seriöst.
Människor säger jag bara.

Nu blir det dusch och sömn för att orka med en ny arbetsdag imorgon.
Men efter det får jag träffa min älskling.
Det blir chips, dipp och bondfilm.
Lycka.

Kommentarer
Postat av: Micke

Aw.. det är inte lätt när det är svårt. Jag körde för övrigt förbi din mack i dag runt tiosnåret. Tänkte svänga in för att köpa glass, men pappa och mamma var inte speciellt sugna på't.

2007-06-02 @ 23:35:47
URL: http://lagercrantz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0