Med en smak av italien

Började dagen med bröd, ost, olivolja, oregano och tomat.
Som en slags uppvärmning.

Tidigare nämnde jag lite om dagens planer och det blev bättre än väntat.
Andreas slutade senare än vad som var tänkt, men en promenad i Majorna är alltid trevligt.
Där ska jag bo när jag blir stor.

Armbandet blev inlämnat, klart om en till två veckor.
Lagom tills Andreas kommer hem igen med andra ord.
Vi gick till Pasta e Contorni och var där 3 minuter över fem,
vi var bland de första gästerna eftersom det visade sig att det öppnade först fem.
Trots detta avr det svårt att få plats eftersom de hade så många bokningar,
på en måndag!

Vi avnjöt en underbarmiddag och skall ni bara äta italiensk mat en gång (gud förbjude)
i hela livet så är det Nordenskiöldsgatan 21 ni skall besöka.
Jag beställde in en pastarätt med räkor, musslor, kräfta, bläckfisk och jätteräkor.
Allt detta låg i en delikat sås gjod på  tomat, vitvin, vitlök och annat mumsigt.
Vi beställde två varmrätter, tre Cola och tre skivor vitlöksbröd.
För detta pröjsade vi endast 333 kronor.
Det säger kanske en del att denna resturang är den första på tre år som fått fem stjärnor av GP?
Att Andreas far lämnade 120 kronor i dricks sist vi var där berättar också en del.
Nog med smygreklam nu.

Efter detta var det sälungar och en trevlig fika med de bästa på Tintin.

Dagens torraste nr 1:
Josefine: "När sälarna får barn kallas det att kuta och barnen heter kutar".
Robert: "Ska vi kuta dit och titta på dem?"

Dagens torraste nr 2:
Robert: "Jag har aldrig förstått hur man gör paj.. Jag menar.. Den är ju paj från början.."


(Kidnappade för övrigt Andreas tröja,
för att ge sken av att klara mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0