Dagens (årets?) i-landsproblem

I bland händer det att man köper saker för alldeles för mycket pengar.
I bland händer det dessutom att sakerna man köper inte visar sig hålla vad de lovar.
Allra värst är det när dessa två saker bakas i hop till en och samma produkt.
Ett typexempel på detta är... Min student klänning!
Det är en otroligt fin vit klänning med svarta och röda konturer av tulpaner på hela klänningen.
Och ett svart undertyg.
Jag tänker inte ens nämna för hur många pengar jag köpte den, men många var det i alla fall.
Och jag kände mig som en prinsessa i den, ända tills det var dags att lägga den i tvätten.

Handtvätt, skonsamt tvättmedel, inte stryka.
Jag gjorde allt det med millimeterprecision,
så tänk min förvåning när jag upptäcker att allt vatten sakta men säkert färgas svart...
Och med vattnet färgas klänningen!
I min panik lyckas jag få bort det mesta,
men det var vissa envisa stänk som vägrade att försvinna.
Nu tvättar jag den ingen, i hop om att det sista skall försvinna så att jag kan använda den på juldagen.
Lite drygt sju månader sen sist jag använde den.

I bland blir man trött, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Michaela.

Fuck ass.

2007-12-18 @ 14:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0