Hemmafru.

Dock inte så desperat sådan.

Jag bakar bröd.
Det trodde ni inte om mig va?

Sen att det är under mer eller mindre tvång har inte med saken att göra.
I ett förvirrat ögonblick bad jag min mor köpa jäst, sagt och gjort tänkte hon.
När jag i dag finkammade kylskåpet i jakt på något mumsigt uppenbarade de sig för mig.
Inte ett, utan två, paket jäst låg där och väntade på mig.
Efter en närmare titt visade det sig att de går ut imorgon, imorgon!
Jag kände hur förpliktelsens tunga spöke satte sig på min axel,
detta var ett tecken.
Jag var ju tvungen att använda jästen när moder väl hade införskaffat dem,
så istället för att flyga genom min moders huvud så befäste sig frasen "sagt och gjort" i mitt huvud.

Om trettio minuter är sextio stycken rundstycken klara att ätas.
Hoppas vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0