Den sjuka vården

Klockan tjugo i nio i morse ringde jag till vårdcentralen.
En telefonsvarare bad mig uppge mitt telefonnummer följt av fyrkant.
Jag gjorde så snällt som jag blev tillsagd.
Samma telefonsvararröst meddelade ett en sjuksköterska
skulle ringa hem till mig runt klockan fem över tio.
När jag hade stirrat oavbrutet,
nåja nästan oavbrutet, på telefonen i en timma och tjugo minuter fick jag nog.
Jag ringde upp igen och samma jäkla telefonsvararröst meddelade mig att jag redan stod i kö.
De skulle ringa upp mig när det blev min tur.
Ville jag fortfarande stå kvar i kön?
Jag tänkte en lång rad svordomar och via en knapptryckning på ettan meddelade jag rösten att det ville jag visst det.
Klockan är snart halv tolv. Det går snabbt.

Jag skickade ett sms till min mormor och beklagade mig.
Svaret blev:

Ja, men vad bra att det går så fort i kön.
Jag tror att mördarsniglarna är snabbare.
Du kanske får sitta och vänta tills imorgon.
Kram Mormor.

Humor.

Och ja, jag har nog halsfluss.
Igen.

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag vill också ha en mormor som kan skriva sms. Och ja, det är synd om dig på riktigt!

2007-08-15 @ 12:03:18
URL: http://lagercrantz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0