En kärleksförklaring

I bland har jag lust att bara skrika ut
"what goes around, comes around"
men svensk som jag är gör jag inte det.
I stället sitter jag och låter min elakhet puttra inom mig
och jag riktigt myser.
Jag säger det inte, men jag tänker det.
"du förtjänar det".

Jag vet, jag borde inte.
En gammal vän, som betytt mycket.
Det är inte så att jag vill sända henne en massa olycka,
det är mer så att jag vill sända henne ett uppvaknande.
"Men beter sig inte så. Har du förstått? Bra."

Jag vill göra samma sak mot dig som jag gjorde mot den du sårade på samma sätt.
Jag vill trösta, krama och analysera.
jag vill prata om ödet, bio och om blåbär.
Jag vill, men jag är ganska säker på att du inte vill.

Så med den vetskapen kan jag säga, om en lite dämpat:
"jag vet att jag gjorde rätt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0