Dag 19: detta ångrar jag

Jag ångrar att jag inte började läsa franska i ettan istället för i tvåan, att jag inte sa upp mig från mitt jobb på Statoil innan jag började må dåligt över att gå dit, att jag inte har lärt mig spela piano fast jag vill så otroligt mycket, att jag inte kämpade med att få min fågel tam när hon var en bebis och sen ångrar jag en sak som jag sa på en nyårsfest i nian.

Att ångra stora saker är bara fjantigt. Det har antagligen påverkat mitt liv och är en del av mig idag. Även om jag har varit med om en del knepiga grejer så är det ingenting som jag ångrar att jag har gjort.

(Okej, hade jag fått välja så hade jag nog helst sluppit att bli rånad, att ensam ta hand om en knivskadad man, att lugna en man som hade ett drogrelaterat epilepsianfall och låsa in mig och en kvinna (som hade blivit misshandlad och utsatt för ett våldtäktsförsök) på stationen när männen stod utanför och slog på dörren. Men det är saker som inte riktigt är mitt fel så det är svårt för mig att ångra dem.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0