Dag 12: 10 saker du inte vet om mig

Okej, en del saker vet ni kanske redan. Men vad fan, någon måtta får det vara.

1. Jag avskyr katter. Tragiskt nog tycks det vara så att alla katter har någon slags hemlig vi-skall-få-över-Therese-till-den-mörka-sidan klubb. De skall alltid trycka sig mot mina ben, sätta sig i mitt knä eller slicka på mina armar. Det är äckligt och jag är livrädd för att de skall attackera mig.

2. Jag kommer (om allt går som planerat) att få en kandidat i litteratur och skulle vilja forska inom ungdomslitteratur för att sedan undervisa på universitetet. Men först, högstadiet!

3. När jag var liten gick jag inte på dagis, jag gick hos en dagmamma. I lågstadiet gick jag på en montessoriskola och sen när jag flyttade till göteborg fick jag sitta av ett läsår utan att göra någonting eftersom man inte får hoppa över en årskurs, även om man kan allt som görs där. Trots dessa tre trauman är jag fullt (nåja) normal.

4. När jag var tonåring hade jag en pall fastbunden i min fönsterbräda. På så vis kunde jag klättra ut på garagetaket och ta mig in igen. Där spenderade jag många kvällar tjuvrökandes, surandes eller bara pratandes i telefon.

5. Jag är med i Ung vänster.

6. Matte och NO var mina starkaste ämnen, men till allas stora förtret vägrade jag gå natur. Jag står fast vid att det itne är någon utmaning att behärska matte.

7. Jag kan ibland ha svårt att sätta mig in iatt andra människor inte har exakt samma förkunskaper som jag har.

8. Jag tycker att tåg är det bästa färdmedlet.

9. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att människor som inte arbetar och tänker genusmedvetet är rent korkade. Så fort jag stöter på någon som inte tycker att genus är viktigt tänker jag "h*n kan inte hjälpa det, h*n vet helt enkelt inte bättre". Jag kan inte tro att det finns människor som helt enkelt inte bryr sig.

10. Jag tycker att taklampor ät otroligt fult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0