Dag 15: mina drömmar

Vem har sagt att trettio dagar måsta komma i rad? Uppenbarligen inte jag i alla fall.

Då så, mina drömmar.

Ja, förutom det uppenbara att jag någon gång (om si sådär sju och en halv termin) vill ha ett lärarjobb på lämplig högstadie- eller gymnasieskola så vill jag även utbilda mig till speciallärare (för tretton terminer på universitetet är inte nog för mig), forska i samhällskunskap eller litteratur (just nu är jag sugen på en mix av de båda) och så småningom kanske undervisa på universitetet. Det hade varit häftigt att publicera lite böcker och så med.

Jag vill åka till Ghana och arbeta på ett barnhem (kanske blir verklighet redan nästa termin, vi får se lite om det går som jag vill) och tågluffa mer i Europa. Jag när en dröm om att äta tapas i Bilbao, muta gränsvakter i sydamerika och klappa kossor i Indien.

På tal om kossor är det ett djur som jag gärna vill ha som husdjur, gärna med lite höns som kompisar. Jag vill bo på en gård, men inte tvingas gå upp halv fem varje morgon. Jag vill bo på landet i en sekelskiftsvilla med trägolv, men det skall gå bussar till stan. Jag vill ha ett bibliotek och en drös ungar som kan uppföra sig som folk. Någon dag vill jag nog ha ett fosterbarn alternativt adoptera.

Jag vill ha en stor hund som skall heta Skalman och jag drömmer om att det är vår nu. Gärna typ igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0