Bryt

Hade köpt ny lampa till hallen.
En svart sak som hänger i en kedja. Först upptäcker jag att kedjan är för lång, optimistiskt bestämmer jag mig för att korta den. Okej. Länkarna satt hårt, väldigt hårt. Efter dryga halvtimmen är kedjan i lämplig längd. Men då är sladden som skall hänga med kedjan för lång. Alldeles för lång. Okej. Jag kortar den med. Drar ur sladden ur grejen. Kortar ner den utan större problem. Täljer fram koppartråden i kablarna. Allt går bra. Sen skall skiten in i lampan igen. Allt slutar att gå bra under väldigt lång tid... Till slut: INNE. Skruvar ner befintlig hallampa, får skiten i huvudet. Öhm. Det är tre kablar i sladden i taket. Det skall in två i den nya lampan. Lätt matematik. En för mycket. PAAAAPPAAAA? Bort med gulgröna, inga problem. Sätta fast kabeln i lampan. STORA problem. Får tälja fram ny koppartråd i de kablarna med. Uppe i luften. Mycket skrika och tandgnistlan. SÅ DÄR. Upp med skiten i taket, efter att ha skruvat upp en ny krok. Tända-släcka. Funkar. BRA. Spikar fast kabeln i väggen och i taket. Perfekt. Två timmar senare och jag återgår till städningen. Skall gå in på toa och hämta något. TOA-HELVETES-DÖRREN-SLÅR-I LAMPAN. JAG VILL DÖÖÖÖÖDA NÅGON.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0