Dag 1: presentera mig själv

Jag har (enligt säkra källor) hysteriskt dålig humor. Jag älskar ordvitsar och sjunger på konstiga barnlåtar så fort jag får tillfälle. Jag kan vara sjukt retsam och har ibland svårt att förstå när jag går för långt - jag märker det först när personen redan är galen på mig.
 
I vågor är jag sjukt pysslig. Jag gör avancerade fotoalbum, stickar och skriver för att i andra stunder inte göra något alls. Jag kan vara galet envis och hänger lätt upp mig på saker. Jag har en favoritplats på bussen, älskar Grey's anatomy och läser oftast onyttiga mängder litteratur (inte deckare).

Jag är mörkrädd, tycker om att laga mat om det är till fler personer än mig själv, är uppväxt på landet och har en förkärlek för män som är ett år yngre än mig. Mitt favoritland är Spanien och hade jag inte varit så hemmakär hade jag antagligen bott där året runt.

Jag kan störa mig på särskrivningar och felöversättningar i all evighet och kommer ihåg helt otroligt konstiga saker. Jag har lätt för att bli irriterad på korkade företeelser men har empati så att det räcker för ett mindre land. Jag har lätt för att gråta, kan vara lite konflikträdd men tummar aldrig på mina åsikter.

Jag tycker det är korkat att det skrivs ut så mycket p-piller, att folk klär sina flickor i rosa tyllklänningar och att pojkar skall vara tuffa och starka. Jag älskar människor och pluggar till det bästa yrket i världen, lärare. Jag tycker inte om betyg och bävar inför att behöva sätta IG på någon.

Jag tycker att Lars Ohly är en riktig charmgubbe och är övertygad om att Mona Sahlin inte hade behövt avgå om hon hade varit man. Jag har alltid haft djur runt om kring mig. Hundar, kaniner, hästar och just nu en galen fågel som tror att hon bestämmer över hela lägenheten.

Hade man kunnat leva på choklad hade jag gjort det. Annars funkar jordgubbar, majs, fetaost och lasagne ganska bra med. Jag tycker att lightprodukter är fjanterier och i mitt kylskåp finns bara standardmjölk och riktig grädde. Jag drömmer om att överkomma min mörkrädsla så jag kan ha en sekelskiftsvilla på landet. Den skall ha vita trägolv och en ko i trädgården. Kossor kan för övrigt vara det sötaste djuret som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0