Samlare

Sitter och funderar över nästkommande månads budget.
Fickpengar till Berlin är redan kirrade,
men det börjar bli hög tid att tänka på tågluffen som är planerad till sommaren.

Skriver, som den duktiga ekonomdotter jag är, en spalt för inkomster och en för utgifter.
Och när jag upptäcker att jag sitter och tänker att jag nog trots allt har råd med de nya glasen jag vill ha,
då inser jag att jag har skrapat ihop tillräckligt med vuxenpoäng för flera veckor framöver.

Så det är väl inget annat att göra än att ta sig en apelsin,
tända lite ljus, dricka juice ur mina barnsliga glas med figurer på
och leta upp något riktigt dåligt att se på tvn.

För så här kan vi ju inte ha det,
jag kan inte springa runt och samla vuxenpoäng till höger och vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0