Svammel i toppklass

En lyckad gårdag till tonerna av Håkan i ett underbart sällskap
och ingen är mer förvånad än jag att jag faktiskt tog mig upp idag.
Vi kan inte kalla det bakfylla,
men kanske någon osund blandning av extrem trötthet och ännu mer extrem tandvärk.

Det verkar som om en visdomstand har bestämt sig att ploppa upp,
trots min tandläkares försökringar om att jag skulle slippa det.
Den jäveln, inge falska förhoppningar så där.

I min väska ligger stöldgods av högsta klass
(en legopapegoja som jag fick i gåva av Karin)
och kvitton på en, två, tre, fyra, fem cider
(och en öl).
Jag som aldrig tar kvitton, inte dricker jag öl heller.

Det började med en förfest i en mysig lägenhet i Svingeln, en massa Rosa Pantern
och slutade med en efterfest i samma lägenhet.

Och nu ska jag sova, länge.

Imorgon är det löning,
yi-ho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0