Gammal sång

Jag blir så trött på vuxna människor som jämt och ständigt skall föra över beslut och ansvar på andra människor.
Lite som "jag tänker itne engagera mig i det, så du får lösa det".
Det är så himla dålig stil
och nu orkar jag faktiskt inte mer.
Jag säger upp mig helt enkelt.

Kan du inte komma?
Ring själv.
Behöver du en födelsedagspresent?
Köp den själv.
Är din tonårsdotter bångstyrig?
Prata med henne själv.

Vuxna människor som har varit vuxna längre än vad jag har levt
borde kunna klara av sådana banala saker.

Nu skall jag svälja min irritation (denskanske fungerar som frukost?)
leta upp ett par skor och åka och handla mat och studentpresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0