Vem behöver ett läkarutlåtande?

Vaknade för någon timma sedan med en hals som känns igenvuxen,
det bränner, kliar och gör ont.
Mumma!
Jag var tvungen att kolla så det inte var halsfluss
(har som bekant haft en del sådana, för något år sedan lyckades jag dra på mig inte mendre än elva stycken)
och teståt en clementin.
När jag har halsflus får jag knappt i mig en halv klyfta utan att skrika av smärta,
idag fick jag ner hela clementinen utan problem.
Slutsats: vårförkylning som har satt sig i halsen.
Jag kan alltså gå till jobbet.

Sedan jag gick upp har jag varit hurtig och läst ett tjugotal sidor i våran nya kursbok
(en skönlitterär bok som verkar ganska bra).
Strax ska jag göra frukost till min sovande man,
jag ska bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0