Prins Ali

Jag börjar starkt misstänka att tre clementiner inte alls är godtagbart som middag,
så det blir väl till att rota fram något spännande ur skafferiet.
Dock verkar Alfons Åberg-andan komma mellan mig och min middag...
Jag ska bara läsa i MAHs kurskatalog,
plocka upp kläderna från golvet,
planera min vecka och min ickebefintliga ledighet...

Igår när jag och min syster satt och väntade på Michaela i hennes trappuppgång (fråga inte)
tvingade jag henne (systern) att leka sten, sax, påse och vem är jag? med mig.
Sandra undrade om vi var på väg på en fjällresa med familjen
och tiitade på mig med en blick som inte kunde betyda annat än att hon tyckte jag var dum i huvudet.
Men jag fick henne att göra det hur som helst!

Innan des hade jag fått ett underbart infall när vi halvsprang genom centralen för att hinna med Grön Express till landet.
Alla människor tog sig fram i snigelfart och stod i vägen precis överallt...
Vilket gjorde att jag osökt kom att tänka på (och sjunga väldigt högt, fint och gällt):
Göööör plaaats för prins Ali.

Sandra vägrade att prata med mig på en stund,
hon är så kinkig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0