Loneliness is better when you're not alone

Igår spenderade jag och C tre timmar på KTB.
Tre väl spenderade sådana.
Jag arbetade mig igenom texterna, uppgifterna och anteckningarna
till de tre grammatikföreläsningarna som jag låg efter.
Nu är det bara två texter om mexikanska revolutionen som jag borde läsa för att vara i fas.
Det fixar vi i ett svep,
eller hur?

Förutom diverse texter, lexikon och citat på ett språk jag förväntas behärska
är min lägenhet full av bilder (till ett album som aldrig blir klart)
och listor (vad fan Malmö eller Göteborg?).

En vän åker till Alicante och jag känner jag vill åka med,
men att Bilbao lockar ännu mer.
Kanske en snabbis till hösten?

Malmö Högskola har ett sammarbete med lärarprogrammet i Madrid,
hur lockande lät inte det?
Kan jag välja Mah endast av den anledningen?

Min tankar springer åt olika håll,
som ni nog märker.
Nu skall jag göra mig i ordning,
åka till en lingvistikföreläsning
och sedan hälsa på en av de bästa i Tuve.

Lena, var beredd på att höra mitt tjat om Göteborg vs. Malmö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0