"Du ser ju påsättbar ut"

Det är inte okej med män som tror att de har vissa rättigheter endast för att de är män.
Rättigheter som går ut på att säga sjukt nervärderande saker,
tafsa eller bara tro att de automatiskt har företräde, i vad det än gäller.
Jag förstår inte hur svårt det kan vara att inse:
det där är inte min kropp, den får jag inte röra hur som helst.

Något som nästan är ännu värre än dessa idioter till människor
är andra människor som slätar över det hela med ett:
men vad väntar du dig? Han är ju man, det är inget att bli upprörd över.
Inte nog med att man med ett sådant korkat yttrande tar utvecklingen sju steg bakåt
utan man idiotförklarar även alla män.

Jag tror faktiskt inte att det är någon inbygd genetisk sak som finns hos alla män
och som de gör utan att tänka och som de inte kan hejda.
Att hävda det är som att krast konstatera att män inte skulle kunna tänka eller fatta rationella beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0