Del 3

Alla kort från september och oktober har tydligen sprungit och gömt sig på annan ort,
men oj så många kort ni får se från november och december istället!

September
Månaden började i ett lyckorus över att ha fått ett kontrakt på en egen lägenhet. Att bo tillfälligt på mammas soffa började redan efter en vecka kännas otroligt krävande och vi gjorde nog alla allt för att inte tredje världskriget skulle bryta ut. Jag skrev listor som aldrig förr, det var möbler hit, en miljon samtal och köksredskap dit. Någonstans i all glädjeyra började jag fundera på om jag verkligen skulle kunna klara matte d utan någon som helst hjälp av den inkompetenta läraren vi hade. Jag försökte komma fram till vad jag vill utbilda mig till och buden var många. Jag började känna mig hemma på Statoil och det bestämdes snabbt att jag skulle lära upp min gamla jobbarkompis, han som en gång lärde upp mig... Jobbet skickade även i väg mig på en kurs som hölls på Hotell Scandic. I september var det en del fikande och festande, det missades en återträff men det gjorde egentligen inte så mycket. Googelsjukan spred sig även till mig och det var bara att ta av hatten och erkänna: även den bästa kan drabbas. Jag funderade på allvar att couchsurfa i New York men blev snabbt nedröstad av ALLA i min bekantskapskrets.


Oktober
Ganska snabbt konstateras det att det är nästintill omöjligt för två timanställda att umgås på en normal nivå. Pusslandet var (och är) nära att ta kål på oss. Mitt jobb gjorde att jag fick en ny manlig bekant som skulle visa sig vara ganska komisk, om än med lite udda åsikter och självbild. Jobbet gjorde även att jag fick det tvivelaktiga nöjet att titt som tätt återförenas med den "sköna" snubben som rånade mig och Andreas i september 2007. Matten fortsatte att gå segt, trots stora ambitioner från min sida. Jag köpte ett träningskort sådär lite på impuls och i oktober tränade jag faktiskt en hel del! Ett bokprojekt drog igång och jag kom på det bästa smeknamnet för mina kompanjoner. En kall höstdag drog min bästa vän ut mig ur värmen för att ge mig biljetter till Phantom of the opera och lyckan var total. Så plötsligt en dag bestämde jag mig, lärare i spanska och svenska som andra språk är en bra idé! Och det var där GUs motarbetning av mig började. I samma veva ger jag helt sonika upp alla försök till att klara matte d. Vi lyckades dansa med Navid och fick tag på receptet till Irish Banana. Månaden slutade med att jag flyttade in i min lägenhet och att jag och Sofia lyckades installera Internet.


November
Min kreativitet var och hälsade på igen och jag lyckades få gjort ett halsband innan den rymde iväg ytterligare en gång. Lägenhetslunken började falla på plats och jag överlistade både tvättstugor, spisar och annat. Jag trodde att jag kom på hur jag skulle lägga upp min framtid (men nu i efterhand vet vi ju att GU inte samarbetade) och väntade mest på att få ta flyget till andra sidan jorden. Tillslut åkte jag och jag hade en underbar vecka! Det var musikal på Broadway, Bronx zoo, Chinatown, Little Italy, Gospel i Harlem, sparka löv i Central Park, filmkvällar i ett för litet studentrum, shopping, att gå vilse, att förundras över alla enorma byggnader och mycket mycket mer. Det skummaste av allt var nog när vi skulle gå ut och äta och det visade sig att Michaelas svenska klasskompis (i NY)  var min svenska Alicantekompis kompis. Så vi hade alltså träffats en gång innan, i Alicante när hon var där och hälsade på, och nu träffades vi I NYC när jag var där och hälsade på.... Efter resor över halva världen fortsatte livet som vanligt. Det var spontankvällar på Rockbaren och människor kom med lite för många antydningar om mitt och Andreas förhållande. I slutet av månaden dök en gammal bekant upp och ingen blev väl gladare än jag.


December
December var månaden då jag jobbade mest hela tiden. Jobbet ledde till vissa besvärligheter. Besvärligheter som envisades med att skjutsa hem mig efter jobbet. Dock kom det något gott ur att jobba som en idiot. Min chef gav mig ansvar för att fixa ett rullande schema och bad mig att hitta någon som ville jobba extra hos oss. Sagt och gjort. Alltid trevligt med extra ansvar. Mitt i allt jobb fick jag ögoninflammation och hade julbak hemma hos mig. Jag och Michaela bakade muffins och hon fick en lägenhet i Kungälv. Seger! Något som inte var lika mycket seger var ett läkarbesök jag gjorde i början av månaden som ledde till att resten av december blev ganska ångestfylld. Jag hade inflyttningsfest och några vinkvällar hos mig, men ångesten ville inte riktigt släppa. Jul spenderades först med älskling hemma hos mig och sen hos Veronica. Det var otroligt konstigt att fira utan morfar, men det gick. På juldagen åkte jag ut till Brännö och firade lite till jul sedan bar det av hem till min älsklingsLena för vinintag och utgång. I december såg vi sista avsnitten i Friends och jag grät i flera dagar. Nyår firades hemma hos mig och det var en trevlig liten tillställning.



2008 var ett bra år,
nu gör vi 2009 minst lika bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0