God morgon

8.00
Jag vaknade med ett ryck av att en fågel flög över mitt huvud
och innan jag hade kopplat att jag antagligen glömde stänga Ronjas bur igår
trodde jag på allvar att vi hade blivit attackerade av utomjordingar

9.00
PANG!
Nästa skräckögonblick.
Någonting stort och tungt slog i golvet i hallen
och jag kastade mig, härligt halvvaken ur sängen,
drog med täcken och halva Andreas i fallet
och upptäckte till min förvåning att jag låg i en hög på golvet.
Brevbäraren hade varit uppe tidigt och lämnat ett paket till mig.
100 bilder från Alicante.
Efter att ha tittat på alla kort somnade jag om igen.

9.30
Telefonen ringde.
Det var inte läkaren
(som är anledningen till att jag inte stänger av mobilen över natten längre)
utan min syster.

Somna om var inget att tänka på
och dagen har fortsatt i samma tempo hela tiden.
För en stund sedan fick jag en gardinstång i huvudet.
Ni förstår ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0