Att aldrig kunna stå still

Visst har jag funderat och vägt alternativ fram och tillbaka,
men har mer sett på det hela med en viss Hakuna Matata-stil.
Jag har ältat, läst och varit arg,
men innerst inne litar jag lite för mycket på ödet för att verkligen kunna ta till mig det.
När jag försökte övertala min skrivare att det visst var en bra idé att skriva ut ett kompendie på 125 sidor,
kom det och knackade mig på axeln.
Ödet alltså.

Det verkar lösa sig.
Trots dessa underbara nyheter står jag fortfarande och väger fram och tillbaka.
Min utbildning startar till hösten - YES!
Antagligen startar den då även i Göteborg,
men det är något som sliter i mig.
Någon som viskar att jag missar något, att jag har hoppat över ett steg.
Jag har hoppat från ett föräldrahem till en fyra i Spanien med en vän
(så att bo med en vän är avklarat)
och senare även med en pojkvän till att under någon månad sova på mammas soffa
till ett förstahandskontrakt på en trea.

Jag känner att det är något där i mellan som jag skulle ha gjort.
Jag vill bo i en fjärdehandsetta på 20 kvadrat i en studentkorridor
med gemensamt kök.
Jag vill leva i den fasen med.

Missförstå mig rätt,
jag älskar min lägenhet och kommer aldrig att släppa den.
Men en eller två terminer i en annan stad känns lite spännande ändå!
(Jag kan ju alltid hyra ut min lägenhe i andra hand ett tag.)
En ny plan har börjat ta form i mitt huvud,
om det nu är så att GU bestämmer sig att, som alla andra, starta upp lärarutbildningen till hösten...
Jag tänker att jag bor kvar här nästa termin med,
för att känna lite till
och för att vänta på att jag skall få hyra ut min lägenhet.
(Måste bo här ett år först)
Sedan rymma till Stockholm eller Malmö en eller två terminer
och fortsätta mitt program där.
Fördelen med lärarprogrammet är att man kan dela upp det lite käckt!

Sedan drömemr jag ju om Erasmus i Spanien med,
men det är några år kvar tills dess.
Jag måste alltid ha en ny dröm att sträva mot,
det är sådan jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0