Vardagsbestyr

På min toa råder djungelklimat.
Spegeln är igenimmad,
det droppar konstant i badkaret.
Det hela bröt ut efter ett olyckligt försök till att eliminera tvätthögen
genom att slänga in två maskiner i de lite mindre maskinerna.
Jag har aldrig använt den sidan av tvättstugan innan
och det visade sig att en av maskinerna var på krigsstigen.
När jag skulle hämta upp tvätten
(som jag var alldeles för trött för att hänga upp i torkrummet)
hade den hängt upp sig.
Det gick inte att öppna luckan och tvätten såg minst sagt genomblöt ut.
Efter att ha stängt av och satt på strömbrytaren x antal ggr lyckades jag äntligen bryta upp den...
Och mycket riktigt. Drypande blöt tvätt vällde ut.

Tvätt som vägrar torka och som har startat någon slags kedjereaktion.
Det är så fuktigt inne i badrummet att tvätten från den andra maskinen
(som bara var normalblöt)
har blivit blötare än var den var när den kom ut ur maskinen.
Lyckat.

Och mina rena strumpor är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0