Hjärter dam vänder blad för en ny eskapad, hon har börjat på en ny roman

Lite torr gammal müsli får fungera som hungersläckare
samtidigt som jag försöker uppbringa energi att slutföra något av alla de projekt som jag har påbörjat.
Jag drömmer om en nyårsresa til Dublin (eller kanske London) med mina män
och en långresa genom Europa med den bästa och en annan ganska bra.

Jag tror att hösten har mycket att erbjuda och jag vill inte säga för mycket,
men lite, lite vill jag att den skall ta fart så jag får smaka på allt nytt
och kanske på något vis arbeta mig förbi allt som har hänt hittills i år.
Jag önskar så klart som vanligt att sommaren bara skall fortsätta i all oändlighet,
men jag är inte riktigt lika negativt inställd till hösten som vanligt
(hey, det går nog över).

Det är en höst med mycket nystarter.
En av mina bästa flyttade till Uppsala,
lillasyster börjar i gymnasiet, storasyster börjar på Komvux,
Mina två yngre bästa män börjar på olika program på olika skolor,
mina fina schillerskabrudar börjar sina nya liv med varsin kurs,
jag börjar på lärarhögskolan och delar min lägenhet med Kalmar.

Det rullar på
och det blir nog en bra höst.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Det går bra nu?

2009-08-24 @ 13:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0