Göteborg får fortsätta betyda hemma

Jag vet att ni inte tror mig, men jag har en plan!
Och jag vet att ni inte alls bryr er om förra inlägget,
men jag tänker ändå förklara det.

Mitt beslut om att inte flytta till Malmö beror på följande:

- efter att ha googlat runt lite förstod jag att GUs lärarutbildning har sjukt bra rykte
och att MAHs inte har det.
Har jag kämpat mig genom gymnasiet med ett väldigt fint betygsdokument som resultat,
känns det dumt att kasta bort det för en skitutbildning.

- jag kan inte se hur jag skulle överleva att missa så mycket av det som händer min familj. Födelsedagar, studenter, baler, middagar...

- min lägenhet. Jag HAR en och jag älskar den.

- i Göteborg kan jag garanterat jobba extra

- mina fina underbara vänner bor här och inte i Malmö.

Utöver det så kom jag på att det är smidigare att läsa bara spanskan i en annan stad (eller land). Då blir jag borta ungefär ett år och inte fyra. Jag ser en viss skillnad. (Ser ni? En PLAN!)

Samma dag som jag hade bestämt mig kom Andreas och sa att han antagligen också stannar här.
Han hade hittat något roligt på GU och då kanske vi tar ett sjukt stort steg tillsammans till hösten...
Vi får se helt enkelt.

Alltså: lärarpogrammet i svenska på GU. Jag kommer bli så smart.


Kommentarer
Postat av: Maria Sangria

Men vi kan väl fortfarande åka till Malmö och festa på slakthuset? Mest för att det heter slakthuset.. :D

2009-04-08 @ 19:31:06
Postat av: Therese

Maria Sangria: Jag har hört rykten om att det har stängt!! Det måste helt enkelt kollas upp! Och lever det så är det klart att vi ska dit. Jag vill uppleva Malmö på riktigt utan influensa!

2009-04-08 @ 22:31:20
URL: http://tussilagos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0