En gång räcker!

Jag och Lena sitter på stans enda uteserveringslösa café,
vad gör man inte för att favoritstället skall överleva?
(Det är inte okej att se stället jag bodde på när jag var fjorton gå i graven
och dessutom har de så goda mackor!)

L: Jag börjar fundera på att läsa till gymnasielärare istället...
Problemet är bara att de utbildar 180 % i den kategorin...
T: Jo, det är ju sant.. Men då blir du högstadielärare med och där behövs det ju alltid folk..
L: DU! Jag har redan gjort högstadiet en gång och tänker inte göra det igen!
(Jag bryter ihop och skrattar hysteriskt och Lena försöker förklara sig)
L: Men alltså.. Du vet väl själv hur mycket man hatade de korta vikarierna i högstadiet.
Det kommer sluta med att jag skriker och då kommer de hata mig ännu mer.
(Jag dör av skratt igen)
T: Och du blir längre av att vara gymnasielärare?

Kommentarer
Postat av: Lenis

jag ser fortfarande inget fel i mitt resonemang!

2009-04-06 @ 18:11:07
URL: http://volcanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0