Ren och skär lycka!

Efter att ha varit uppskriven två år i den "ickeexisterande" bostadskön på boplatsgöteborg,
och sökt allt mellan himmel och jord, har jag äntligen fått en lägenhet!
En liten söt trea på 62 kvadrat i Högsbohöjd.
Inflyttning den 1 november.

Jag har så mycket att göra innan dess.
Och efter.

JAG HAR EN LÄGENHET!

Innan dess måste jag få köpt fyra köksstolar, en bäddmadrass, två bokhyllor, alla slags tallrikar man behöver och x antal lampor.
Jag räknar krast med 4000 kronor.
Och då är det bara sakerna som jag måste ha, tänk hur lång listan är med allt jag egentligen behöver.
Undra om mitt fina lilla timjobb räcker till?

Till och från blir jag mobbad för att jag har samlat på mig en massa olika "flytta-hemifrån-saker" och lyckats ta tillvara på möbler som familj, vänner och bekanta av någon anledning bestämt sig för att göra sig av med.
Men nu lönar det sig, tänk vad mycket jag skulle ha att köpa nu om jag inte hade gjort det!

Nu kanske ni undrar vad jag har att göra efter den 1 november?
Det ska jag berätta.. Den 7:e november åker jag till NEW YORK!!
Jag är borta i åtta dagar och egentligen hoppas jag att jag både ska ha hunnit flytta in och måla om innan jag åker.
 Lycka till.

Måste bara nämna något som är komiskt med att vara timanställd samtidigt som ens bästa vän också är det.

- Ska vi höras i morgon? Jag jobbar 15-22 så vi kan höras efter 23 eller innan 14.30?
- Öhm.. Jag jobbar 8-16 och sen börjar jag 6 dagen efter...
- Okej.. Men ska vi gå ut i helgen då?
- Fredag då, för jag jobbar söndag morgon..
- Jag jobbar lördag morgon...

Förresten:
I dag fyller Astrid 20 år, GRATTIS!
Och i morgon är det Mickes tur att joina de stora 20 med, GRATTIS till dig också.

Nu ska jag snart avsluta det jag försöker se ut som om jag gör, alltså pluggar matte, och ta tag i kvällens stora klädproblem. Självklart blir det en liten utgång till födelsedagsbarnets ära idag, då jag börjar först 16 imorgon.

Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis! (Fast det visste jag redan. Hrrm. Marcus skvallrade och så.) Och tackar tackar. Vi får fixa en utgång när tid finns och så.

2008-09-02 @ 17:43:22
URL: http://lagercrantz.blogspot.com
Postat av: Therese

Micke: Marcus kan inte ha skvallrat mer än att jag antagligen redan hade fått den, det var först idag som jag fick reda på att den verkligen är min. :D Utgång måste absolut fixas. Nästa helg är jag ledig!

2008-09-02 @ 18:18:52
URL: http://tussilagos.blogg.se/
Postat av: Micke

Hm, kan hända att han sa att du bara "kanske" fått den. Eller så glömde han den detaljen. Eller så är det det att jag har halvkass hörsel också. ;) Bra. Nästa helg it is then.

2008-09-02 @ 18:38:15
URL: http://lagercrantz.blogspot.com
Postat av: Therese

Vi vet båda två att både du och Marcus är aningens disträa så ingen är direkt förvånad. :P Tänk på att jag har ett väldigt flexibelt jobb, så jag är ute och springer på nätterna titt som tätt. ;)

2008-09-02 @ 19:06:54
URL: http://tussilagos.blogg.se/
Postat av: Micke

Hrrm. Jo, det är väl lika bra att erkänna. Men ändå! Nåväl. Jag är ju hyfsat flexibel jag med, så försten som får igång något lockande ringer. Ok?

2008-09-02 @ 19:43:17
URL: http://lagercrantz.blogspot.com
Postat av: Marcus

Jag kanske övertolkade (höhö, överTOLKAde) ditt msn-namn "lägenhet!". Men jag tycker att det betyder att man fått lägenhet, sedan att jag inte dubbelkollar är ju en annan sak. Jag hade ju rätt i slutändan ändå. I'm good.

2008-09-05 @ 13:37:31
URL: http://tolkat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0