Omvänd växthuseffekt?

Är det bara jag som har märkt att det är galet kallt för att vara september?
(Okej, det absoluta slutet av september, men fortfarande!)
Jag är inne på min tredje kopp te för dagen
och mina tår vägrar att tina...
Behöver jag säga att jag inte är så förtjust i kyla?

Duktigheten fortsätter för övrigt.
I dag har det valts elbolag
(miljömärkt och sådär lagom pretto du vet),
skickats i väg ett paket,
ringts en pappa
(för jag har så många..)
och organiserats papper.

Jag undrar hur människor som jobbar heltid hinner med allt som måste göras?

Flytten kommer hur som helst närmare och närmare
och det märks verkligen hur mycket småsaker det är att tänka på.

Förresten! Lagom sur sak som inträffade förut.
Pappa frågade om jag hade fixat hemförsäkring
(han är fastighetsskötare och hemförsäkring är det viktigaste som finns i hans värld)
ja då, sa jag. Den är fixad och jag delade upp betalningen månadsvis för att jag helt säkert inte skall få en chock när den väl kommer, fortsatte den stolta dottern.
Synd, svarade pappa. Jag som hade tänkt att betala engångsbeloppet första gången annars...

Så där fick jag för att jag försökte vara duktig och ha lite framförhållning.
Ungefär 1000 kronor i sjön.

Priset för att visa att man kan stå på egna ben?

Kommentarer
Postat av: Frankie

Ååh, tack för idén! Lagerhouse hade jag helt glömt bort. =D



Okej, vi har inte bestämt vilken dag än. Det beror lite på vad som måste göras här hemma. Egentligen vill jag dit redan på lördagen för jag är så jättesugen. Men jag får höra av mig om ett par dagar eller så om det. Hade varit roligt att ses! =) Hörde om inbjudan till utekväll, synd att det föll sig på just den helgen bara. =/

2008-09-30 @ 14:15:59
URL: http://frankiepresented.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0