Konsten att ljuga så ingen tror dig

Det som skulle bli en jobbledig helg
förvandlades snabbt till en nästan jobbledig helg.
I stället för att liga och vräka i mig chips och
vara allämt dagen-efter-sliten på söndag skall jag jobba 16-24.
En kille som jag jobbade med på Statoil Surte skall börja jobba hos oss,
han har jobbat på Sataoil i tolv år.
Och nu behöver han bli upplärd på den, för honom, nya stationen.
Av mig.

Det skall visas rutiner, läras ut biluthyrningssystem och pekas ut stamkunder.
Och eftersom vi har jobbat ihop tidigare så var det ju perfekt att jag,
som har jobbat på Statoil Hjalmarbrantingsgatan i tre veckor,
skulle göra det.

Micke var en utav dem som lärde upp mig för ett och ett halvt år sedan,
nu är dt alltså ombytta roller.

Om det känns konstigt?
Föreställ dig att du har fått i uppgift att lära din gamla svensklärare att stava till svenska.

Inte alls vrickat.

Oj, nu ljög jag visst.
Skäms Therese.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0