Hösttankar i illusionen av vår

Det är en alldeles underbar höstdag i dag,
en sån där som gör att man faktiskt är glad att man är i Sverige.

Jag har öppnat balkongdörren i hopp om att vädra ut det gamla,
ge det nya en välförtjänt plats i röran av minnen, tankar och måsten.

Våran fågel kvittrar som om den har fått fnatt,
som den gör varje gång den tror att det är vår.
Jag kan hålla med henne, det är nästan så att man kan blanda i hop dem i bland, vår och höst.
Borsett från att jag vet att det går åt en mörkare och kallare tid.

I går slogs jag av tanken att jag skulle ha behövt ett par vantar.
I dag slogs jag av tanken att mitt Comviq Kompiskort går tom två dagar,
vilket betyder inga fler gratissms.
Och eftersom jag har 30 öre och inte kan ladda på mitt kort innan torsdag så är jag körd.

Dessutom insåg jag att mitt spårvagnskort tog slut och jag har absolut inte råd att köpa ett nytt just nu.
Då kom Michaela ridande på sin vita häst och räddade mig ur faran.
Mer Fritidskort åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0